Лужанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рахівського району, Закарпатської області.
Місцерозташування: територія села Луг.
Землекористувач: Лужанська сільська рада. Значення екологічної стежини: проведення навчальної і пропагандистської роботи з охорони природи,створення умов для виховання екологічно грамотної культури поведінки в навколишньому середовищі. Історичні відомості про природне середовище: перша історична згадка про територію села датується 1439 роком; стежина охоплює екологічно насичені об′єкти: шкільний дендрарій (посаджений у 2003 році), берег р.Тиса, сільський агроценоз, плодовий сад (посаджений у 1965 році). Рік створення стежини: 2009. Протяжність маршруту: 2 км. Кількість зупинок: 5. Стан екологічної стежки: задовільний. Необхідні екологічні заходи:
Маршрут екологічної стежки починається з шкільного дендрарію. Тут висаджені дерева та кущі, які притаманні нашому краю-каштан звичайний, туя західна, ліщина звичайна, липа серцелиста, тис ягідний, горіх звичайний, ялина звичайна, калина, горобина, бузина. Та є і екзоти - дуб гостролистий, сакура, мімоза соромлива, лавровишня. Учні доглядають за деревами, вивчають їх, роблять різноманітні дослідження. У зимовий період на деревах розвішені годівниці для підгодовування зимуючих птахів. Найчастіше до них навідуються горобці, синиці, снігурі. На території школи споруджена альпійська гірка, що допомагає учням краще вивчити екологічні форми рослин. Тут ростуть характерні високогірні та сукулентні рослини: білотка альпійська, бурачок скельний, очиток їдкий, чебрець повзучий.
Зупинка 2. Жива вода.
Вода! У тебе нема ні смаку ні запаху.
Тебе неможливо описати.Тобою насолоджуються,
Не знаючи,що ти таке!Не можна сказати,
що ти необхідна для життя -ти і є саме життя.
А. де С. Екзюпері
Через село протікає одна з найбільших річок Закарпаття - Тиса. ЇЇ мальовничі береги не раз зазнавали повеней. Після таких стихійних лих агітбригада школи «Еко-шанс» прибирала сміття на узбережжі. В ході екскурсій учні вимірюють ступінь забруднення води, вивчають водну екосистему, спостерігають за гідробіонтами - раком широкопалим, тритоном карпатським, краснопіркою, карасем, фореллю струмковою, більшість яких занесені до Червоної книги України.
Зупинка 3. Агроценозна.
В урочищі Керт сформовані сільські агроценози. Такий об′єкт є екологічно цінним для розуміння стійкості і цілісності природних біогеоценозів у порівнянні з штучними. В ході екскурсій учні засвоюють принципи життєдіяльності рослин і використовують ці знання у процесі догляду за ними, обґрунтовують причини нестабільності штучних природних угруповань. Ця зупинка розташована неподалік мурашника. Вивчаючи цих суспільних комах діти намагаються зрозуміти їх користь: мурахи оберігають здоров′я дерев, знищуючи шкідливих комах, розповсюджують насіння рослин, спушують ґрунти, проводять дослідження для екологічних проектів.
Зупинка 4. Плодовий сад.
Наступна зупинка – біля плодового саду. Залежно від того, у який період весни проходить екскурсія, можна спостерігати різні фази розвитку плодових рослин - бутонізація, масове цвітіння, формування плодів. Учні вивчають поведінку комах-запилювачів. На території саду на ранньовесняній екскурсії можна спостерігати цвітіння мати-й-мачухи, кульбаби, рясту, первоцвіту весняного, медунки. Мандруючи стежиною діти зустрічають таких рідкісних комах як джміль земляний, жук-носоріг, жук-олень. Часто можна зустріти їжака звичайного та вивчити сліди діяльності диких кабанів, нори лисиць.
Зупинка 5. Зона відпочинку.
Наприкінці екскурсії у мальовничому урочищі «Сосни» можна помилуватися краєвидами рідного села, відпочити, перекусити принесеним з собою бутербродом. Тут школярі спостерігають за деякими птахами: дятлом строкатим, зозулею, сойкою. Ця зупинка має екологічно виховне значення. Учні вчаться прибирати після себе сміття, що сприяє вихованню цієї позитивної звички.
Немає коментарів:
Дописати коментар